neljapäev, detsember 15, 2005

Kuidas ei tehta ajakirjandust, järjekordne osa

Kas Postimees tõesti arvab, et Harvardi professori vastulöök Harold Pinterile ütleb midagi inimestele, kes pole Nobeli-kõne originaali lugenud?
Ajaloo üle võib lõputult vaielda, ma ka ei arva, et Pinteril kõiges õigus võiks olla, see pole minu ala, aga need pisikesed väljavõtted loo saidbaarina on liiga vähe, et olla see "teise poole ärakuulamine".
Kas peab kartma, et väidetav USA teadlik infomanipulatsioon ilmneb tõepoolest juba ka Eesti lehtedes?
http://www.postimees.ee/151205/esileht/186229_1.php

P.S. Ausalt öeldes oli minu jaoks Pinteri jutt sellest, kuidas ta näidendeid kirjutab ja kuidas need reaalsuse, sh poliitikaga seotud on, selle kõne point. Mitte et lihtsalt USAt sõimata.

3 Comments:

Blogger *uri said...

No minu arvates on see arvamuslugu igaljuhul tugevam kui keskmine arvamuslugu eesti ajakirjanduses ja tegemist on ka piisavalt olulise inimese arvamusega. Seega minu arvates peaks selliseid lugusid avaldama küll, mitte selle pärast, et see võiks olla usa valitsuse propaganda vaid vaatamate sellele. See on lihtsalt ühe inimese arvamus.
Mis puutub Pinteri kõnesse, siis peaks olema nõus, et tegu on ikkagi pigem kirjaniku analüüsiga oma loometegevuse kohta, kus ta tõi veidi küündimatuid ja minu arvates teemasse puutumatuid võrdlusi poliitikast, mida ta kahjuks väga hästi ei tunne. aga tänud sulle, et sele oma blogis avaldasid. Oleks võidud avaldada ka eesti ajakirjanduses.

4:53 PM  
Anonymous Anonüümne said...

Täiesti nõus infomanipulatsiooni osas. Selle osadeks on üldine strateegia lugeja dumbing down'imiseks. Regulaarselt ilmuvad uudisnupud ja lood, mis mängivad inimese madalaimatele instinktidele.

Euroopas uuritakse inimeste suhtumist piinamistesse ja leitakse, et 30% "toetab" seda.. Sellised uurimused ise - ja nende promomine - on ju ebamoraalsed...

2:27 AM  
Blogger *uri said...

ja ongi kohe nii, et kui sina pole rahva arvamusega nõus, siis tuleb rahval suu kinni panna ja lehed tohivad avaldada ainult "õiget" infot. Minu arvates ei ole elus nii selget vahet tõe ja vale vahel...

10:53 AM  

Postita kommentaar

<< Home