pühapäev, aprill 24, 2005

Kohtumisi staaridega

1. Soome disaininäituse avamisel haaras mu käest järsku tuntud soome disainiklassik Ristomatti R. Ta tänas mind soome keeles maeiteamille eest. Ehmusin koledasti, püüdsin talle inglise keeles seletada, et ma ei saa soome keelest aru, vabandust, vabandust. R. lülitus inglise keelele ja küsis, kas ma siis ei istunud tema kõrval konverentsi presiidiumis. Et kas me ei debateerinud disaini seisust Eestis ja Soomes? Ei, ütlesin mina. R. lahkus hämmelduses.
Alles hiljem jooksid otsad kokku. Miskipärast arvas soomlane, et ma olen vormidisainiprofessor Martin P. Jumal küll.

2. Nägin unes,et istun teatri No97 esietendusel; ja et see on kole igav. Lubatud pedofiilse/muinasjutulise põnevusloo asemel nägin mingit igavat deklamatsiooni. Õnneks lülitus unenägu mingile muule kanalile, teist vaatust ma igatahes ei näinud.
Päev hiljem nägin toidupoes etenduse lavastajat Tiit O.-d ja tunnistasin talle üles, mis ma unes nägin. Pole hullu, ütles Tiit, meil on veel nädal aega proove teha, me arvestame sinu kriitikaga.