kolmapäev, mai 07, 2008

Van Der Graaf Generator jälle sisse lülitatud

Krt, ma ei või. Ma ei teadnud sest bändist noores eas, kus hullult Yesi, Genesist ja Jethro Tulli kuulati, midagi; alles 30aastase pausi järel ilmunud comebackplaat "Present" paar aastat tagasi tekitas ettekujutuse, mis see on. Ja see oli hea ja kuri korraga.
Ja nüüd on trioks kokku kuivanud Generator teinud uue plaadi, mis on korraga vanaaegne, kurb, ilus, aus, veenev ja meenutab midagi minu enda varasemast noorusest, kuigi ma ei tea mida. Minimalistlikum, mitte nii prööskav. Saksofoni pole enam, mängija läks pensionile.
Pigem kõlab nüüd nagu lüürilisem Wyatti-aegne Soft Machine?
Peaks seda raadios mängima. Ilmselt kuu lõpus Klassikaraadios see ka juhtub.
Meie - no ma olen 60ndail sündinud - põlvkonnale saab osaks näha enamiku oluliste haibi- ja totaalPR-eelsete pärisrockstaaride surma. Aga meie osa on ka leida need, kes vaatamata oma vanusele ja taustale ikka elus on.
Van Der Graaf Generator on. Kuulake ise.